Veelgestelde vragen
Financieel
Hoe komt de auto bij mij en wat kost het?
De auto kan kosteloos gehaald en teruggebracht worden op onze vestiging in Zwolle. Tevens is het mogelijk de voertuigen door heel Nederland te brengen en te halen. Wij rekenen hiervoor €55,- per rit. Let op! Kilometerstanden bij vertrek en terugkomst op de vestiging zijn leidend voor het aantal verreden kilometers. Tevens geldt dat de auto vertrekt vanaf de vestiging met een volle tank en dat deze ook bij terugkeer weer vol dient te zijn.
Hoe vindt facturatie plaats?
De facturatie gebeurt standaard vooraf per de eerste van de maand. U krijgt in elk geval een aantal dagen van te voren digitaal de factuur op het door u opgegeven E-mailadres. Hierbij zijn twee verschillen:
- Zakelijk: wij incasseren middels automatische incasso.
- Particulier: u dient zelf de openstaande facturen aan ons over te maken.
Hoe kunt u zelf een factuur betalen?
U kunt snel HIER zelf een factuur betalen via iDEAL. Wij zien de betaling dan per direct bij ons binnen.
Hoe controleert u een eindfactuur?
Wanneer u een auto weer inlevert of wisselt nemen wij de auto in en maken wij voor u een eindfactuur. Op deze eindfactuur staan allerlei zaken waaronder de looptijd (in maanden en dagen), eventueel extra gereden kilometers, brandstofkosten, schade en overige kosten voor bijvoorbeeld een trekhaakmontage.
Wij merken dat met name de looptijd op de eindfactuur soms lasting te begrijpen is. Deze wordt dus weergegeven in maanden en dagen. Bij shortlease rekenen wij 1 maand = 30 dagen. Ons systeem berekend dit automatisch door op uw eindfactuur.
Voorbeeld: Stel u heeft een auto gehad van 1 Januari t/m 6 Maart.
- Dit zijn dan 65 kalenderdagen (31+28+6). Op uw eindfactuur staat dan looptijd = 2 maanden + 5 dagen. (Dus niet 2 maanden en 6 dagen!)
- Uw maandtermijn (o.b.v. 30 dagen) is €495,- excl. BTW, dan betaalt u dus totaal: €495,- / 30 dagen x 65 huurdagen = €1072,50 excl. BTW.
- Wanneer u iets meer gereden heeft dan het contract ziet u dit onder “overkilometers” op de eindfactuur terug. Bijv. 155 km. extra.
- Wanneer u de auto in Nederland door ons laat ophalen kost dit €55,- excl. BTW, dit ziet u ook op de eindfactuur terug.
HIER kunt u de eindfactuur van bovenstaand voorbeeld downloaden.
Mocht u naar aanleiding van uw factuur en bovenstaande uitleg nog vragen hebben, dan horen wij dit graag.
Welke administratiekosten hanteren wij?
Bij een boete rekenen we een administratieve opslag van € 8,50 exclusief BTW.
Vragen vooraf
Wat zijn onze contactgegevens?
- Blankert Shortlease, Marsweg 3B, 8013 PD Zwolle
- Telefoon: 038-7200 880
- Email: info@blankert.nl
- Openingstijden: maandag t/m vrijdag 08:00 – 17:30 uur
- Volg Blankert Shortlease ook op:
Algemene voorwaarden / General Rental Terms and Conditions en Privacy policy (AVG)
Hoe snel kan ik rijden als zakelijke klant?
U kunt altijd binnen 1 werkdag in een auto rijden. Indien u via de website een offerte-aanvraag stuurt zullen wij u z.s.m. een persoonlijke offerte sturen. Ook kunt u ons op werkdagen telefonisch bereiken met uw wensen, dit kan op: 038-7200880
Voor zakelijke klanten vragen wij het volgende te mailen:
- Kopie KvK waarop de auto afgenomen moet worden en eventuele “bovenliggende” KvK’s waaruit blijkt wie de eigenaar/tekenbevoegde is.
- Kopie legitimatie van de eigenaar/tekenbevoegde,
- Kopie rijbewijs + de NAW-gegevens en telefoonnummer van de berijder
- Het ingevulde account aanvraag formulier, die u HIER kunt downloaden.
Op basis van de gegevens doen wij een creditcheck. Indien akkoord ontvang u van ons alle inzetdocumenten, te weten:
- Opdrachtbevestiging met alle gegevens van de klant, de auto, het tarief en de eventuele aflevergegevens.
- Borgfactuur met een iDEAL-link. Wij zien dan per direct dat de betaling binnen is.
- SEPA-formulieren voor de automatische incasso. Deze zal dan door ons verder met uw bank ingeregeld worden.
Indien de documenten en betaling bij ons binnen zijn kan de auto per direct afgehaald worden. Ook kunnen wij dan direct het transport voor u inplannen. Houdt u er wel rekening mee dat transporten die na 16.00 uur ingepland worden op drukke momenten wellicht niet de volgende dag plaats kunnen vinden.
Hoe snel kan ik rijden als particuliere klant?
U kunt altijd binnen 1 werkdag in een auto rijden. Indien u via de website een offerte-aanvraag stuurt zullen wij u z.s.m. een persoonlijke offerte sturen. Ook kunt u ons op werkdagen telefonisch bereiken met uw wensen, dit kan op: 038-7200880
Aan particuliere klanten vragen wij het volgende te mailen:
- Kopie bankafschrift of loonstrook met uw adresgegevens (niet ouder dan 30 dagen),
- Kopie rijbewijs en paspoort/ID-kaart berijder,
- Het ingevulde account aanvraag formulier, die u HIER kunt downloaden.
Op basis van de gegevens doen wij een creditcheck. Indien akkoord ontvang u van ons alle inzetdocumenten, te weten:
- Opdrachtbevestiging met alle gegevens van de klant, de auto, het tarief en de eventuele aflevergegevens.
- Borgfactuur met een iDEAL-link. Wij zien dan per direct dat de betaling binnen is.
Indien de documenten en betaling bij ons binnen zijn kan de auto per direct afgehaald worden. Ook kunnen wij dan direct het transport voor u inplannen. Houdt u er wel rekening mee dat transporten die na 16.00 uur ingepland worden op drukke momenten wellicht niet de volgende dag plaats kunnen vinden.
Schade aan het voertuig bij aflevering?
Het is belangrijk om direct bij aflevering de staat van uw shortlease auto samen met de chauffeur te controleren en te kijken of deze correspondeert met het afgifteformulier. Eventuele niet geregistreerde schades dient u voor ingebuikname aan ons te melden. Dit kan door ons te mailen op schade@blankert.nl met daarbij de foto’s. Voor schades, die later worden geconstateerd, wordt het ‘eigen risico’ in rekening gebracht.
Mag ik met de auto naar het buitenland?
Vraag vooraf om toestemming aan Blankert Shortlease. Gaat u met uw shortlease auto naar het buitenland? Dan adviseren wij u een goede reisverzekering en/of een Internationale Reis- en Kredietbrief (IRK) af te sluiten. De auto is na toestemming vanuit Blankert Shortlease in het buitenland verzekerd, ook krijgt u indien noodzakelijk vervangend vervoer aangeboden.
LET OP: de landen Turkije en Marokko zijn verboden om met onze auto’s te rijden!
Wat te doen bij schade?
Heeft u schade aan de auto ?
Dan vragen wij u dit direct, uiterlijk binnen 24 uur via email: schade@blankert.nl aan ons te melden. Het volledig ingevulde schadeformulier + foto’s ontvangen we graag binnen 48 uur op ons correspondentieadres in Zwolle, of ingescand per email.
Kunt u als gevolg van de schade niet meer verder rijden? Dan kunt u 24/7 contact opnemen met onze mobiliteitsservice op+31 (0)20-5929154. Zij zullen u dan verder helpen, maar u dient alsnog de schade uiterlijk binnen 24 uur via email: schade@blankert.nl bij ons te melden.
Let op! Schade ten gevolge van nalatigheid of onzorgvuldig gebruik van de shortlease auto is voor rekening van de bestuurder en ter beoordeling van Blankert Shortlease. Denk hierbij aan het niet tijdig peilen van vloeistoffen, tanken van verkeerde brandstof en het niet handelen conform het instructieboekje van de autoleverancier. Of het rijden onder invloed van alcohol en/ of verdovende middelen.
Voor reguliere schades brengen wij per gebeurtenis een eigen risico in rekening van € 250,- voor personenauto’s en € 350,- voor bestelauto’s en personenbussen. Voor bovenhoofdse schades geldt een eigen risico van € 5.000,-.
Wat te doen bij Onderhoud?
Geeft uw auto aan onderhoud nodig te hebben?
Wij vragen u dringend eerst contact met ons op te nemen via 038-7200880 of per email: info@blankert.nl Graag wijzen wij u dan de weg om het onderhoud zo snel mogelijk voor u te plannen.
Wanneer u dan een afspraak voor een onderhoudsbeurt maakt vragen wij u altijd direct aan te geven dat de auto van ons is. Dan kan de onderhoudstijd tot een minimum worden beperkt zodat u snel weer op pad kunt.
Denk u er wel even aan dat vervangend vervoer standaard de 1e 24 uur niet in uw contract zit. Vaak kan deze beurt echter binnen 1,5 uur worden uitgevoerd. Indien u deze tijd graag wilt werken kan dit altijd in een business-hoek die uiteraard van WIFI voorzien is.
Hoe kan ik mijn auto weer inleveren/afmelden?
Indien de auto niet meer nodig is kunt u deze altijd per direct weer inleveren. Belt u ons op: 038-7200880 of mailt u ons eerst op: info@blankert.nl zodat wij dit goed met u kunnen afspreken. Inleveren kan op twee manieren:
- U kunt de auto inleveren op onze vestiging in Zwolle.
- Wij kunnen uw auto voor u op locatie laten ophalen. Dit kan o.a. bij u thuis, op kantoor, bij een dealer, etc.
De ophaalkosten bedragen € 55,- exclusief eventuele tol- en veerkosten. De werkelijke eindcontrole op schades vindt altijd plaats op de vestiging van Blankert Shortlease in Zwolle. Hier wordt ook de eindkilometerstand opgenomen en uw auto weer afgetankt. U blijft verantwoordelijk voor schades tot het moment dat de auto weer bij ons op de vestiging in Zwolle is. Hierna zullen wij de eindafrekening voor u maken en het eventueel teveel betaalde geld incl. de borgstelling weer aan u retourneren. Mocht u vragen hebben horen wij dit graag.
Kan ik een brandstofpas krijgen?
Ja, wij bieden u het gemak van een brandstofpas. Een voorwaarde is wel dat de huurperiode langer is dan één maand. Voor de tankpas vragen wij een borgstelling van €500,- en bedragen de administratiekosten 5,- per pas per maand. Tegelijk met de maandelijkse factuur voor de shortlease auto factureren wij het brandstofvoorschot. Aan het eind van de huurperiode verrekenen wij met u het verschil met de werkelijk getankte brandstofkosten.
Hanteren wij een minimum leeftijd?
Bedrijven kunnen altijd een Shortlease-auto afnemen, echter bij een leeftijd van 24 jaar of jonger hanteren wij een verhoogd eigen risico.
Overige vragen
- Wat is shortlease?
- Wat is de beste shortlease auto?
- Wat zijn de voordelen van shortlease?
- Kan ik als particulier ook kiezen voor shortlease?
- Welke shortlease auto’s zijn er?
- Wat is het verschil tussen een huurauto en shortlease?
- Wat zijn de kosten van shortlease?
- Wat is de shortlease bijtelling?
- Wat is een full operational leasecontract?
- Hoe werkt shortlease?
- Hoe is een shortlease auto verzekerd?
- Wat is shortlease zakelijk?
- Wanneer is er sprake van shortlease zonder bijtelling?
- Is shortlease duurder dan huren of een andere leasevorm?
- Is shortlease mogelijk zonder BKR-check?
- Is shortlease mogelijk zonder jaarcijfers te overleggen?
- Kan ik een occasion shortleasen?
- Is shortlease mogelijk zonder borg te betalen?
- Hoe lang kan ik een auto shortleasen?
- Kan ik als zzp’er ook shortleasen?
- Voor wie is shortlease interessant?
- Waarom kiezen voor shortlease?
- Wat is het verschil tussen shortlease en private lease?
- Wat is het verschil tussen shortlease en operational lease?
- Wat is het verschil tussen shortlease en financial lease?
- Is shortlease fiscaal aftrekbaar?
- Welke automerken kan ik shortleasen?
- Kan ik mijn huurtermijn verlengen?
- Mag ik een ander in mijn shortleaseauto laten rijden?
- Wat als ik pech heb met mijn shortleaseauto?
- Wat zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een (short)leaseauto?
- Is het voordeliger om een benzine- of een dieselauto te shortleasen?
- Welke leasevormen zijn er?
- Wat is de bijtelling bij een elektrische leaseauto?
- Kan ik als zzp’er beter zakelijk of private leasen?
- Heb ik een groene kaart nodig in mijn leaseauto?
- Kan ik mijn leaseauto overnemen na afloop van het leasecontract?
- Wat als ik winterbanden wil opnemen in mijn leasecontract?
- Kan ik ook een bestelauto shortleasen?
- Wat is de minimale contractduur bij shortlease?
- Heb ik bij shortlease recht op vervangend vervoer bij pech?
- Mag ik mijn shortleaseauto bestickeren?
- Hoeveel bijtelling moet ik betalen?
- Waarop moet ik letten bij het kiezen van een leaseauto?
- Wat is private lease?
- Wat is financial lease?