Incl. BTW.Excl. BTW.

Speeddate jouw elektrische auto

Swipe, Match & drive

Veelgestelde vragen

Hoe snel kan ik als zakelijke klant over een auto beschikken?

U kunt altijd binnen 1 werkdag in een auto rijden. Indien u via de website een offerte-aanvraag stuurt zullen wij u z.s.m. een persoonlijke offerte sturen. Ook kunt u ons op werkdagen telefonisch bereiken met uw wensen, dit kan op: 038-7200880

Voor zakelijke klanten vragen wij het volgende te mailen:

  • Kopie KvK waarop de auto afgenomen moet worden en eventuele “bovenliggende” KvK’s waaruit blijkt wie de eigenaar/tekenbevoegde is.
  • Kopie legitimatie van de eigenaar/tekenbevoegde,
  • Kopie rijbewijs + de NAW-gegevens en telefoonnummer van de berijder
  • Het ingevulde account aanvraag formulier, die u HIER kunt downloaden.

Op basis van de gegevens doen wij een creditcheck. Indien akkoord ontvang u van ons alle inzetdocumenten, te weten:

  • Opdrachtbevestiging met alle gegevens van de klant, de auto, het tarief en de eventuele aflevergegevens.
  • Borgfactuur met een iDEAL-link. Wij zien dan per direct dat de betaling binnen is.
  • SEPA-formulieren voor de automatische incasso. Deze zal dan door ons verder met uw bank ingeregeld worden.

Indien de documenten en betaling bij ons binnen zijn kan de auto per direct afgehaald worden. Ook kunnen wij dan direct het transport voor u inplannen. Houdt u er wel rekening mee dat transporten die na 16.00 uur ingepland worden op drukke momenten wellicht niet de volgende dag plaats kunnen vinden.

Hoe snel kan ik als particuliere klant over een auto beschikken?

U kunt altijd binnen 1 werkdag in een auto rijden. Indien u via de website een offerte-aanvraag stuurt zullen wij u z.s.m. een persoonlijke offerte sturen. Ook kunt u ons op werkdagen telefonisch  bereiken met uw wensen, dit kan op: 038-7200880

Aan particuliere klanten vragen wij het volgende te mailen:

  • Kopie bankafschrift of loonstrook met uw adresgegevens (niet ouder dan 30 dagen),
  • Kopie rijbewijs en paspoort/ID-kaart berijder,
  • Het ingevulde account aanvraag formulier, die u HIER kunt downloaden.

Op basis van de gegevens doen wij een creditcheck. Indien akkoord ontvang u van ons alle inzetdocumenten, te weten:

  • Opdrachtbevestiging met alle gegevens van de klant, de auto, het tarief en de eventuele aflevergegevens.
  • Borgfactuur met een iDEAL-link. Wij zien dan per direct dat de betaling binnen is.

Indien de documenten en betaling bij ons binnen zijn kan de auto per direct afgehaald worden. Ook kunnen wij dan direct het transport voor u inplannen. Houdt u er wel rekening mee dat transporten die na 16.00 uur ingepland worden op drukke momenten wellicht niet de volgende dag plaats kunnen vinden.

Kunnen jullie de auto ook afleveren en wat kost het?

De auto kan kosteloos gehaald en teruggebracht worden op onze vestiging in Zwolle. Wij bieden de mogelijkheid om de voertuigen door heel Nederland te brengen en te halen. Het tarief voor het afleveren of ophalen op locatie betreft €85,- excl. BTW (excl. bijkomende kosten, bijvoorbeeld: veerpont, boot, etc.).

Wissel
Wanneer wij een auto afleveren op een gewenste locatie en direct ook een andere auto van ons kunnen meenemen naar onze vestiging in Zwolle hanteren wij een tarief van €110,- excl. BTW.

Spoedtransport
Wilt u extra snel uw auto hebben? Dit kan middels een ‘spoedtransport’. Dit geldt voor:
1. Het afleveren van de auto op dezelfde dag;
2.
Als wij het transport moeten inplannen na 16:00 uur. Dit komt voor wanneer de borg (indien van toepassing) en het getekende contract na 16:00 uur binnen is.
De spoedkosten bedragen €115,- excl. BTW.

Let op!
In- en uitgifte met schade inspectie vindt ten alle tijde plaats in onze vestiging in Zwolle. Kilometerstanden bij vertrek en terugkomst op de vestiging in Zwolle zijn leidend voor het totaal aantal verreden kilometers. Daarbij vertrekt de auto met een volle brandstoftank vanaf Zwolle en dient deze bij inlevering op de vestiging weer met een volle tank retour te komen.

Kortom: de gereden transportkilometers en de brandstof tijdens het transport zijn voor rekening van de huurder.

Schade aan het voertuig bij aflevering?

Het is belangrijk om direct bij aflevering de staat van uw shortlease auto samen met de chauffeur te controleren en te kijken of deze correspondeert met het afgifteformulier. Eventuele niet geregistreerde schades dient u voor ingebuikname aan ons te melden. Dit kan door ons te mailen op schade@blankert.nl met daarbij de foto’s. Voor schades, die later worden geconstateerd, wordt het ‘eigen risico’ in rekening gebracht.

Hoeveel bedraagt het eigen risico?

Voor niet-verhaalbare schade hanteren wij per gebeurtenis standaard een eigen risico van:

  • € 250,- voor personenauto’s
  • € 350,- voor bestelauto’s en personenbussen.

Aanvullingen bij een niet-verhaalbaar eigen risico:

Ruitschade:

  • Bij een sterretje in de voorruit rekenen wij €75,- eigen risico.
  • Bij het vervangen van een voorruit, doordat er een barst of een niet-repareerbare ster in zit, bedraagt € 350,-

Bandschade:

  • Bij een lekke band wordt deze in eerste instantie geprobeerd te repareren. Hierbij worden de werkelijke kosten doorbelast met een maximum van uw eigen risico.
  • Indien een band niet te repareren is wordt deze vervangen. Hiervoor wordt maximaal een eigen risico doorbelast.

Afwijkende schade/eigen risico:

  • Indien de bestuurder jonger is dan 24 jaar kunnen wij het eigen risico verhogen naar €500,- (Geel-kenteken) en €700,- (Grijs-kenteken)
  • Voor bovenhoofdse schades (bijvoorbeeld een Bakwagen tegen/onder een viaduct) geldt een eigen risico van € 5.000,-

Indien u binnen 1 jaar na de 1e schade een extra niet-verhaalbare schade heeft kan Blankert Shortlease de volgende staffel voor de hoogte van het eigen risico gaan hanteren:

Hoogte van het eigen risico binnen 1 jaar.
Geel-kenteken Grijs-kenteken
1e schade €250,- €350,-
2e schade €500,- €700,-
3e schade €750,- €1050,-

Bij de 3e niet verhaalbare schade binnen 1 jaar hebben wij het recht om de overeenkomst per direct te ontbinden.

Let op! Schade ten gevolge van nalatigheid of onzorgvuldig gebruik van de shortlease auto is voor rekening van de bestuurder en ter beoordeling van Blankert Shortlease. Denk hierbij aan het niet tijdig peilen van vloeistoffen, tanken van verkeerde brandstof en het niet handelen conform het instructieboekje van de autoleverancier. Of het rijden onder invloed van alcohol en/ of verdovende middelen.

Mag ik met de auto naar het buitenland?

Vraag vooraf om toestemming aan Blankert Shortlease. Gaat u met uw shortlease auto naar het buitenland? Dan adviseren wij u een goede reisverzekering en/of een Internationale Reis- en Kredietbrief (IRK) af te sluiten. De auto is na toestemming vanuit Blankert Shortlease in het buitenland verzekerd, ook krijgt u indien noodzakelijk vervangend vervoer aangeboden.

LET OP: Het is verboden om met onze auto’s buiten Europa te rijden.

Wat te doen bij schade?

Heeft u schade aan de auto?

Dan vragen wij u dit direct, uiterlijk binnen 24 uur via email: schade@blankert.nl aan ons te melden. Het volledig ingevulde schadeformulier + foto’s ontvangen we graag binnen 48 uur op ons correspondentieadres in Zwolle, of ingescand per email.

Het schadeformulier kunt u hier downloaden: Schadeformulier
You can download the damage form here: Damage form

Het is ook mogelijk om de App van MobielSchadeMelden te downloaden voor iOS en Android. Binnen de app kunt u ook de schade invullen en meteen foto’s toevoegen. Aan het einde kunt u alles ondertekenen en doorsturen via de mail.

Kunt u als gevolg van de schade niet meer verder rijden? Dan kunt u 24/7 contact opnemen met onze mobiliteitsservice op
+31 (0)20-5929154.  Zij zullen u dan verder helpen, maar u dient alsnog de schade uiterlijk binnen 24 uur via email: schade@blankert.nl bij ons te melden.

Let op! Schade ten gevolge van nalatigheid of onzorgvuldig gebruik van de shortlease auto is voor rekening van de bestuurder en ter beoordeling van Blankert Shortlease. Denk hierbij aan het niet tijdig peilen van vloeistoffen, tanken van verkeerde brandstof en het niet handelen conform het instructieboekje van de autoleverancier. Of het rijden onder invloed van alcohol en/ of verdovende middelen.

Voor reguliere schades brengen wij per gebeurtenis een eigen risico in rekening van € 250,- voor personenauto’s en € 350,- voor bestelauto’s en personenbussen. Voor bovenhoofdse schades geldt een eigen risico van € 5.000,-.

Hoe vindt facturatie plaats?

De facturatie gebeurt standaard vooraf per de eerste van de maand. U krijgt in elk geval een aantal dagen van te voren digitaal de factuur op het door u opgegeven E-mailadres. Hierbij zijn twee verschillen:

  • Zakelijk: wij incasseren middels automatische incasso.
  • Particulier: u dient zelf de openstaande facturen aan ons over te maken.
Wat te doen bij onderhoud?

Geeft uw auto aan onderhoud nodig te hebben?
Wij vragen u dringend eerst contact met ons op te nemen via 038-7200880 of per email: info@blankert.nl  Graag wijzen wij u dan de weg om het onderhoud zo snel mogelijk voor u te plannen.

Wanneer u dan een afspraak voor een onderhoudsbeurt maakt vragen wij u altijd direct aan te geven dat de auto van ons is. Dan kan de onderhoudstijd tot een minimum worden beperkt zodat u snel weer op pad kunt.

Denk u er wel even aan dat vervangend vervoer standaard de 1e 24 uur niet in uw contract zit. Vaak kan deze beurt echter binnen 1,5 uur worden uitgevoerd. Indien u deze tijd graag wilt werken kan dit altijd in een business-hoek die uiteraard van WIFI voorzien is.

Hoe kunt u zelf een factuur betalen?

U kunt HIER makkelijk en snel zelf een factuur betalen via iDEAL. Wij zien de betaling dan per direct verschijnen in ons systeem.

Hoe kan ik mijn auto weer inleveren/afmelden?

Indien de auto niet meer nodig is kunt u deze altijd per direct weer inleveren. Belt u ons op: 038-7200880 of mailt u ons eerst op: info@blankert.nl zodat wij dit goed met u kunnen afspreken. Inleveren kan op twee manieren:

  1. U kunt de auto inleveren op onze vestiging in Zwolle.
  2. Wij kunnen uw auto voor u op locatie laten ophalen. Dit kan o.a. bij u thuis, op kantoor, bij een dealer, etc.

De ophaalkosten bedragen € 75,- exclusief BTW en eventuele tol- en veerkosten. De werkelijke eindcontrole op schades, kilometers en brandstofcontrole vindt altijd plaats op de vestiging van Blankert Shortlease in Zwolle. Hier wordt de eindkilometerstand opgenomen en uw auto weer afgetankt wanneer deze niet vol retour is. U blijft verantwoordelijk voor schades tot het moment dat de auto weer bij ons op de vestiging in Zwolle is. Hierna zullen wij de eindafrekening voor u maken en het eventueel teveel betaalde geld inclusief de borgstelling weer aan u retourneren. Mocht u vragen hebben horen wij dit graag.

Hoe controleert u een eindfactuur?

Wanneer u een auto weer inlevert of wisselt nemen wij de auto in en maken wij voor u een eindfactuur. Op deze eindfactuur staan allerlei zaken waaronder de looptijd (in maanden en dagen), eventueel extra gereden kilometers, brandstofkosten, schade en overige kosten voor bijvoorbeeld een trekhaakmontage.

Wij merken dat met name de looptijd op de eindfactuur soms lastig te begrijpen is. Deze wordt dus weergegeven in maanden en dagen. Bij shortlease rekenen wij 1 maand = 30 dagen. Ons systeem berekend dit automatisch door op uw eindfactuur.

Voorbeeld: Stel u heeft een auto gehad van 1 Januari t/m 6 Maart.

  1. Dit zijn dan 65 kalenderdagen (31+28+6). Op uw eindfactuur staat dan looptijd = 2 maanden + 5 dagen. (Dus niet 2 maanden en 6 dagen!)
  2. Uw maandtermijn (o.b.v. 30 dagen) is €495,- excl. BTW, dan betaalt u dus totaal: €495,- / 30 dagen x 65 huurdagen = €1072,50 excl. BTW.
  3. Wanneer u iets meer gereden heeft dan het contract ziet u dit onder “overkilometers” op de eindfactuur terug. Bijv. 155 km. extra.
  4. Wanneer u de auto in Nederland door ons laat ophalen kost dit €75,- excl. BTW, dit ziet u ook op de eindfactuur terug.

HIER kunt u de eindfactuur van bovenstaand voorbeeld downloaden.

Mocht u naar aanleiding van uw factuur en bovenstaande uitleg nog vragen hebben, dan horen wij dit graag.

Kan ik een brandstofpas krijgen?

Ja, wij bieden u het gemak van een brandstofpas. Een voorwaarde is wel dat de huurperiode langer is dan één maand. Voor de tankpas vragen wij een borgstelling van €250,- en bedragen de administratiekosten €7,50 per pas per maand. Tegelijk met de maandelijkse factuur voor de shortlease auto factureren wij het brandstofvoorschot. Aan het eind van de huurperiode verrekenen wij met u het verschil met de werkelijk getankte brandstofkosten.

Welke administratiekosten hanteren wij?

Bij een boete rekenen we een administratieve opslag van € 9,50 exclusief BTW.

Bij niet tijdige betaling rekenen wij een minimale administratieve opslag van € 7,00 inclusief BTW.

Hanteren wij een minimum leeftijd?

Bedrijven kunnen altijd een Shortlease-auto afnemen, echter bij een leeftijd van 24 jaar of jonger hanteren wij een verhoogd eigen risico.

Is er een borg van toepassing?

Op al onze auto’s geldt een borg van minimaal één maandtermijn. De borg wordt berekend aan de hand van een creditcheck. Wanneer u de auto komt ophalen dient de borg op onze vestiging meteen te worden voldaan. Wordt de auto bij u afgeleverd, dan dient de borg alvorens bij ons binnen te zijn. U kunt de borg overmaken op onze bankrekening, NL03 RABO 0112 917 410 o.v.v. factuurnummer, of betalen middels de betaallink die wij naar u toegestuurd hebben in de mail.

Bij terugkomst van de auto op onze vestiging controleert een medewerker de auto op schade etc. Ook wordt er gekeken of er eventuele boetes binnen zijn gekomen. Mocht dat zo zijn dan wordt dat bedrag ingehouden en van de borg afgehaald. Hierover krijgt u ook bericht van ons. Het resterende bedrag van de borg wordt dan z.s.m. weer op uw rekening gestort.

Wat houdt shortlease in?

Shortlease is een leasevorm voor een korte periode. De shortlease periode varieert van 1 tot 24 maanden. Bij ons kunt al vanaf 1 maand shortleasen! Na die maand kunt u de auto kosteloos en per dag opzeggen. Bij shortlease zit u dus niet vast aan een contract en weet u precies wat de kosten zijn.

Shortlease is ideaal voor ondernemers die een auto nodig hebben voor extra personeel. Dit kan zijn als er voor een korte periode extra personeel ingezet moet worden of wanneer er medewerkers op proeftijd aan het werk zijn. Er kan dan snel een auto geregeld worden, zodat ze snel op weg kunnen. Heeft u de auto niet meer nodig? Dan kunt u deze gemakkelijk afmelden bij ons en wordt er eventueel een retourtransport ingepland.

Daarnaast kunt u als particulier ook bij ons shortleasen. Staat uw auto voor langere periode stil wegens onderhoud of wacht u op uw nieuwe auto en heeft u geen vervoer? Dan is shortlease dé uitkomst. Wij hebben een speciaal aanbod voor particulieren welke HIER te vinden is.

Ons wagenpark

Wij hebben een eigen wagenpark van ruim 1700 auto’s. Doordat wij een eigen wagenpark hebben kunnen wij snel schakelen en u van een auto voorzien. Daarnaast is er veel keuze uit verschillende modellen, kleuren, opties etc. Vanaf klasse C zijn al onze auto’s voorzien van een navigatiesysteem en/of Apple Carplay en Android Auto.

Al onze auto’s hebben wij over het algemeen 2 jaar in ons wagenpark. Daardoor zijn wij altijd voorzien van de nieuwste modellen en uitvoeringen, zodat er altijd wel een auto voor u bij zit!

Wat is ons noodnummer?

Heeft u schade aan de auto, is de auto gestolen etc.? Dan kunt u 24/7 contact opnemen met onze mobiliteitsservice op +31 (0)20-5929154.  Zij zullen u dan verder helpen, maar u dient alsnog de schade uiterlijk binnen 24 uur via email: schade@blankert.nl bij ons te melden.

Berijdersinstructies / Driver’s instructions

Hieronder vindt u de berijdersinstructies welke van toepassing zijn bij het shortleasen van een auto.

Berijdersinstructies

Below you will find the driver’s instructions.

Driver’s instructions

Copyright © 2024 - Blankert Shortlease

Deze website is ontwikkeld door B&S Media Internetmarketing